19.12.2024
La conferința de totalizare din 18.12.2024, stagiarii și-au împărtășit impresiile, au reflectat asupra progreselor realizate și au evidențiat atât provocările întâmpinate, cât și rezultatele obținute. Concluziile prezentate au confirmat utilitatea și relevanța stagiului pentru formarea profesională a viitoarelor cadre didactice.
O donație generoasă de carte destinată studenților care studiază limba engleză a îmbogățit biblioteca Centrului Britanic din cadrul Catedrei de Filologie Engleză și Germană. Printre cărțile primite se numără lucrări de literatură artistică și dicționare valoroase. 
Șefa Catedrei de Filologie Engleză și Germană, Oxana Chira, și directorul Centrului Britanic, Elena Varzari, adresează mulțumiri în numele studenților pentru acest gest remarcabil oferit de Fundația “DANIEL”, în colaborare cu partenerii Organizației de Binefacere TEECH din Regatul Unit.
Bucuria este cu atât mai mare când absolvenții rămân aproape de Alma Mater drept parteneri fideli. Inga Cucereav, absolventa Facultății de Limbi Străine, specialitatea Limba Germană și Limba Engleză, demonstrează că investiția în educație continuă să fie o prioritate.
14.12.2024

Practica pedagogică la disciplina Limba germană s-a desfășurat în perioada 18.11.2024 – 13.12.2024, conform planului de studii pentru semestrul al II-lea. Studentele grupei EG41Z au efectuat stagiul în două instituții de învățământ din municipiul Bălți: șase la Liceul Teoretic „N.V. Gogol” și trei la Liceul Teoretic „M. Eminescu”.
Pe durata practicii, stagiarii au participat activ la procesul educațional: au asistat la lecțiile mentorilor, au analizat structura didactică a acestora și au preluat treptat responsabilitatea organizării propriei activități de predare. Ei au elaborat planuri de lecție, au aplicat metode moderne de predare-învățare, au utilizat materiale interactive și au valorificat resurse digitale pentru dezvoltarea competențelor lingvistice ale elevilor.
Studentele au avut posibilitatea să observe dinamica clasei, să gestioneze diverse situații pedagogice și să-și dezvolte abilitățile de comunicare, planificare și evaluare. Activitatea lor a fost monitorizată sistematic de profesorii-mentori și de coordonatorul practicii.
Secțiunea 1 / Sektion 1 / Session 1 1. Lexicologie și civilizație germană/ Lexikologie und Landeskunde/ Lexicology and German civilization Moderatori: Doris SAVA, prof. univ., dr. hab., Ana POMELNICOVA, conf. univ., dr.
Secțiunea 2 / Sektion 2 / Session 2 2. Noi abordări metodice în predarea limbii germane/ Neue didaktische Ansätze im Deutschunterricht/ New approaches to teaching German Moderatori: Eleonora-Maria BOLDOJAR, lect. univ., dr. Tatiana KONONOVA, lect. univ., dr.
Secțiunea 3 / Sektion 3 / Session 3 Lingvistica și didactica limbii engleze/ Sprachwissenschaft und Didaktik der englischen Sprache/ Linguistics and English language teaching Moderatori: Olha SUSHKEVYCH, conf. univ., dr. Oxana STANȚIERU, asist. univ
Secțiunea 4 / Sektion 4 / Session 4 Perspective clasice și moderne în studiul limbii și literaturii/ Klassische und moderne Perspektiven in der Sprach- und Literaturforschung / Classical and modern perspectives on language and literature Moderatori: Nicolae LEAHU, conf. univ., dr., Daniela BACIU, asist. univ.
Secțiunea 5 / Sektion 5 / Session 5 Didactica specialității: abordări transdisciplinare / Lehrschwerpunkte: transdisziplinäre Konzepte/ Teaching specialty: transdisciplinary approaches Moderatori: Lilia TRINCA, conf. univ., dr. Stella HÎRBU, lect. univ., dr.
Secțiunea 6/ Sektion 6 / Session 6 Educație interculturală/ Interkulturelle Erziehung/ Intercultural education Moderatori: Oxana CHIRA, conf. univ., dr. Surayyo KHAMRAKHODJAEVA, conf. univ., dr.
14.04.2024
Practica pedagogică, desfășurată în cadrul specialității „Limba și literatura engleză” pentru studenții programului de studii 0113.1/0114.10 Pedagogie în învăţământul primar şi limba engleză, a avut loc în perioada 18 martie – 12 aprilie 2024.
În cadrul Conferinței de totalizare, metodistul și coordonatorul practicii, conf. univ. dr. Micaela Țaulean, a abordat cu studenții grupelor PE41z și PE42z tema măiestriei pedagogice. S-a subliniat faptul că aceasta se consolidează prin interacțiunea permanentă cu elevii, alături de perfecționarea continuă a activității didactice.
Studenții au punctat rolul esențial al tactului pedagogic, pe care l-au descris ca fiind o aptitudine complexă, intrinsec legată de alte competențe specifice activității didactice, precum: creativitatea, capacitatea de a transmite cunoștințele într-un mod accesibil și imaginația pedagogică.
