Proiecte implementate cu participarea USARB
Selecția 2015
Programul | Numărul de referință | Organizația aplicantă | Denumirea proiectului | Coordonator
instituțional |
Erasmus+
Key Action 2 Capacity building in the field of higher education
|
561884-EPP1-2015-1-DK-EPPKA2-CBHE-JP
|
Aalborg University, DK
|
Introducing Problem Based Learning in Moldova: Toward Enhancing Students’ Competitiveness and Employability (PBLMD) | Valentina PRIȚCAN,
dr., conf. univ.
|
Erasmus+ Key Action 2 Capacity building in the field of higher education
|
561820-EPP-1-2015-1-DE-EPPKA2-CBHE-JP |
Fachhochschule des Mittelstands (FHM), Bielefeld, Germany (DE) | Creating Moldovan E-network for promoting e-teaching in the continuing professional education (TEACH ME). | Valentina PRIȚCAN,
dr., conf. univ.
|
Erasmus+ Key Action 2 Capacity building in the field of higher education
|
561633-EPP-1-2015-1-AM-EPPKA2-CBHE-JP
|
Public Administration Academy of the Republic of Armenia | Library Network Support Services: modernising libraries in Armenia, Moldova and Belarus through library staff development and reforming libraries (LNSS) | Elena HARCONIȚA,
director BȘ USARB
|
PBLMD
Numărul de referință și denumirea proiectului |
Informații despre proiect |
||
561884-EPP1-2015-1-DK-EPPKA2-CBHE-JP
Introducing Problem Based Learning in Moldova: Toward Enhancing Students’ Competitiveness and Employability (PBLMD) _________________________
|
Pagina web:
Pagina facebook: |
||
Activități USARB |
PBLMD – proiect de consolidare a capacităților – este finanțat de Uniunea Europeană prin intermediul Programului „Erasmus+”. Proiectul are ca scop îmbunătățirea calității programelor de învățământ superior din Republica Moldova, precum și îmbunătățirea calității metodologiei de predare și de învățare prin creșterea relevanței acestora pentru piața forței de muncă și a grupurilor dezavantajate. Proiectul începe la data de 15 octombrie 2015 prin crearea unui consorțiu între 4 universități din UE, 6 universități din Republica Moldova și alți parteneri asociați, după cum urmează:
Proiectul PBLMD oferă oportunități de mobilitate pentru studenții și cadrele didactice din Republica Moldova. Proiectul va derula pe parcursul a trei ani, având un buget total de 1,544,760 €, din care 657,275 € sunt alocați pentru mobilitatea studenților și a personalului academic. Implementarea proiectului presupune reproiectarea a 6 programe de studii, bazate pe conceptul Problem Based Learning (PBL) sau alte metode noi de predare și învățare încadrate parțial sau integral în programul de studii. În cazul USMF „Nicolae Testemițanu”, acest program va fi implementat în cadrul Facultății de Sănătate Publică. Astfel, prin introducerea de noi metodologii de predare și de învățare, proiectul își propune să contribuie la o schimbare a culturii pedagogice existente și a abordărilor centrate pe profesor, concentrându-se pe transmiterea cunoștințelor de la profesor către elevi. Întrucât PBL este metoda de învățare centrată pe student, care încurajează elevii să lucreze în mod independent și constructiv, folosind personalul academic pe post de mentori și supervizori, procesul de învățare va fi organizat în așa fel, încât studenții să participe activ în identificarea problemelor și răspunsurilor pe cont propriu. Strand de Mobilitate Proiectul PBLMD conţine un Strand Special de Mobilitate, în cadrul căruia sunt planificate 15 mobilităţi pentru personalul academic şi 30 de mobilităţi pentru studenţii ce vor realiza studiile în baza programului actualizat a specializării Sănătate Publică. Criteriile de selecţie le găsiți pe http://www.pblmd.aau.dk/pblmd-ro/componenta-speciala-de-mobilitate/” Fiecare partener de proiect este responsabil pentru procesul de selecție a candidaţilor pentru mobilitate, respectând ghidului general de mobilitate şi următoarele criterii de incluziune convenite între parteneri: · Continuitate · Implicare · Durabilitate Ca urmare a acestor criterii echipele de mobilitate de predare și învăţare vor fi formate din persoane care: (1) fac parte din echipele de Dezvoltare a Programelor de Studii și de Dezvoltare a Programelor de Formare Profesională; (2) au participat la activitățile de formare profesională realizate în cadrul proiectului PBLMD; (3) vor face parte din echipele de implementare a activităţilor de proiect. Metodologia proiectului privind Benchmarking-ul este fundamentul și ghidul în toate activitățile de mobilitate. Înainte de realizarea mobilităţii fiecare participant va elabora o agendă ţinând cont de obiectivele proiectului și dezvoltarea personală. După mobilitate fiecare participant trebuie să prezinte un raport privind reflecțiile personale de învățare / realizarea obiectivelor pe parcursul perioadei de mobilitate și să prezinte experiențele proprii colegilor din instituția sa. Persoana de contact responsabilă pe mobilitate: Pentru mai multe informații și actualizări, accesați paginile oficiale ale proiectului: http://www.pblmd.aau.dk/ |
TEACH ME
Numărul de referință și denumirea proiectului | Organizația aplicantă | Informații despre proiect | |
561820-EPP-1-2015-1-DE-EPPKA2-CBHE-JP
Creating Moldovan E-network for -promoting e-teaching in the continuing professional education (TEACH ME). _____________________ |
Fachhochschule des Mittelstands (FHM) (Bielefeld, Germany)
|
Pagina web:
https://teachmemoldova.wordpress.com/
|
|
Activități USARB | https://sites.google.com/site/usarbteachme/despre-proiect |
LNSS
Numărul de referință și denumirea proiectului | Organizația aplicantă | Informații despre proiect | |
561633-EPP-1-2015-1-AM-EPPKA2-CBHE-JP
Library Network Support Services: modernising libraries in Armenia, Moldova and Belarus through library staff development and reforming libraries (LNSS) ____________________ |
Public Administration Academy of the Republic of Armenia (PAARA) – Armenia
|
Pagina web:
Pagina facebook: https://www.facebook.com/LNSSArmenia/
|
|
Activități USARB | http://libruniv.usarb.md/ |